top of page
תכלית

סקר חשיבה גושית | יולי 2024


 

המחקר בוצע על בסיס סקר דעת קהל "מדגם" (מנוע גבע) ב 16-27.7. ענו עליו 1000 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה ועבד בשיטה ניסויית רב שלבית בה הוצגה למשתתפים אמירות פרו גושית של מנהיגי האופוזיציה ונבחנה ההשפעה שלהן על כוונות ההצבעה שלהם לפני ואחרי הצפייה במסרים.


הסקר נועד לבחון את ההשפעה של התנהלות השחקנים השונים בגוש האופוזיציה על כוונת ומוטיבציית ההצבעה של קהל המצביעים הפוטנציאלים שלהם כשהוצגו בפניהם מסרים חיוביים של ראשי האופוזיציה.


על מנת לפלח את התשובות בצורה מעמיקה, שאלנו בנוסף לשאלות הדמוגרפיה המקובלות (מגדר, גיל,עמדה פוליטית, הזדהות דתית) גם שאלה ביחס לזהות היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל וכן שתי שאלות ביחס לרוה"מ נתניהו.


עיקרי הממצאים:


גושים:

·גוש מפלגות האופוזיציה גדל לאחר הצפייה במסרים ב 1.4% .

·גוש מפלגות הקואליציה קטן ב 0.3% .

·סך המתלבטים למי יצביעו קטן ב 1.1%.


לסיכום, מרבית השינויים התרחשו בתוך הגושים, אך האופוזיציה גדלה בעיקר בזכות תוספת של מצביעים חדשים שהתלבטו והמסרים החיוביים עודדו אותם להצביע לאחת ממפלגות האופוזיציה.


ביטחון בהצבעה:

·ביחס לשאלה "עד כמה אתה בטוח בהצבעתך למפלגה שציינת?", מצביעי האופוזיציה בטוחים יותר בהצבעתם לאחת ממפלגות האופוזיציה - 86.2% אמרו לפני הצפייה כי הם די בטוחים או בטוחים מאד ולאחר הצפייה 89.3% .

· שיעור מצביעי האופוזיציה שענה "לא כל כך בטוח" הצטמצם בכ 3% לאחר הצפייה במסרים .

· מצביעי הקואליציה הפכו לבטוחים פחות בהצבעתם לאחת ממפלגות הקואליציה לאחר הצפייה במסרים. 92.8% אמרו לפני הצפייה כי הם מאד בטוחים או די בטוחים בהצבעתם, אך לאחר הצפייה שיעור הבטוחים ירד ב 1.7% . שיעור המתלבטים עלה ב 2% . יש לסייג את הנתון הזה בכך שלא הצגנו בפניהם מסר חיובי מאזן של ראשי הקואליציה.


הסכמה עם המסרים:

·       85.1%  ממצביעי האופוזיציה הסכימו מאד או די הסכימו עם המסרים המאחדים של ראשי האופוזיציה.

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page